Zajęcia Korekcyjno Kompensacyjne

Home
Patrzysz na wiadomoci znalezione dla zapytania: Zajęcia Korekcyjno Kompensacyjne
 




Temat: kwalifikacje zawodowe pedagoga
Wiesz może faktycznie ta pedagog nie jest najlepsza, ale może
właśnie córka ma takie zalecenia z Poradni Ped-Psych. Generalnie
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne nie polegają na uczeniu,
przekazywaniu wiedzy tylko na wyrównywaniu braków, deficytów
rozwojowych tj. usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej,
usprawnianie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni,
usprawnianie manualne i grafomotoryczne, stymulacja i podwyższanie
uwagi, doskonalenie pamięci, usprawnianie techniki czytania i
pisania itd.
Więc jeśli córka gra w Memory to ćwiczy pamięć, koncentrację uwagi
itd. takie zajęcia też są dla niej ważne. Bez tych umiejętności nie
będzie prawidłowo przyswajać wiedzy dydaktycznej. Jeśli chodzi o
wyrównywanie braków z zakresu materiału nauczania to sa zajecia
wyrównawcze. A te zajecia tez prowadzi ta pedagog? bo powinni je
prowadzic nauczyciele przedmiotowi.



Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Zespół Aspergera a dysleksja
Nauczyciele podchodzą do tej sytuacji tak, że wzbudzają we mnie
uczucia, które ujęłam w ostatnim zdaniu poprzedniego postu :-). Od
nauczycielki wspomagającej (syn chodzi do klasy integracyjnej) na
karteczce otrzymuję wytyczne czego mamy nauczyć się w domu, warczę
na to, ale co mam zrobić?!!! Więc edukuję syna, ciągle zdziwiona
poziomem przekazywania wiedzy przez niektórych nauczycieli.
Najbardziej krzywdzące jest to, że potem pani wspomagająca na piśmie
pięknie prezentuje wyniki "swoich" dokonań pedagogicznych ;).
Mój syn ma przyznane zajęcia korekcyjno-kompensacyjne na terenie
szkoły, ale odbywają się one z taką częstotliwością, że o
jakichkolwiek sukcesach na tym polu trudno mówić.
Na treningi EEG Biofeedback syn chodzi z przerwami praktycznie od 2
klasy, nie mogę powiedzieć, że zdziałały one coś oszałamiającego,
traktujemy to bardziej jako odpoczynek od jednej lekcji szkolnej:-).

Jeśli jesteście zapisani na terapię do PPP, poproś, niech
poobserwują dziecko pod kątem dysleksji i wydadzą stosowną opinię do
szkoły. W opisie zaburzenia mojego syna z PPP jest informacja o
dysgrafii.
Rozglądnij się też za terapeutą SI, mojemu synowi trochę pomogły
ćwiczenia stymulacyjne dobrane indywidualnie. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Dysleksja i co dalej
Dysleksja i co dalej
... właśnie co dalej? Zainteresowanych odsyłam do artykułu mojego autorstwa
www.vulcan.edu.pl/rodzice/dom/problemy/dysleksja_dysgrafia.html lub
www.sp12tczew.hg.pl/rodzicom/02.html.
Jeśli przeczytacie ten artykuł a Wasze dziecko przejawia cechy dyslektyczne
to służę swoją pomocą.
Jestem pedagogiem specjalnym, reedukatorem i na codzień prowadzę zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne /reedukacja/.
Zapraszam.
501729872
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Jak wiele można znieść?
Mogę się tylko podpisać. Mój ośmioletni syn ma stwierdzoną dysleksję (obniżona
percepcja słuchowa, zaburzenia uwagi i pamięci słuchowej i wzrokowej, deficyty w
rozwoju motoryki rąk), i zalecone zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. W szkole są
szanse jedynie na zajęcia wyrównawcze, dla uczniów, którzy mają kłopoty z
opanowaniem materiału (czyli krótko mówiąc tych mniej zdolnych). A on ma wysoką
inteligencję ogólną i szeroką wiedzę, więc takie zajęcia mu na nic. W państwowej
poradni psych-ped - owszem, proszę bardzo, ale poradnia jest czynna do godziny
14-tej, kiedy on jest w szkole, a ja w pracy. Czyli z punktu widzenia szkoły -
rodzicu, radź sobie sam. Czytaj - zapłać za prywatną terapię, a dziecko i tak ma
etykietkę "mało zdolnego", bo tabliczki mnożenia nie potrafi opanować, o
ortografii nie wspominając. I zupełnie tej etykietki nie zmienia fakt, że z
wypowiedzi ustnych dostaje same szóstki.

Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: profilaktyka i terapia pedagogiczna
nie chcę się czepiać, bo sama robię błędy, ale "terapełta"? Ja na
twoim miejscu zajrzałabym do aktów prawnych- rozporządzeń, może tam
coś znajdziesz na temat wymaganych kwalifikacji do pracy w
konkretnych placówkach, no ale pewnie mozesz pracować w poradni
psych.-ped., na świetlicach (chociaż tam biorą po każdej
pedagogice), pewnie z osobami niepełnosprawnymi w niektórych
placówkach, możesz prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w
szkole. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Logopeda-Neurologopeda, Pedagog
Logopeda-Neurologopeda, Pedagog
Oferuję kompleksowe usługi na w zakresie:

Logopedii:
-diagnoza i terapia różnych zaburzeń mowy i wad artykulacyjnych,
-profilaktyka zaburzeń mowy,
-stymulacja rozwoju mowy,
-ćwiczenia z zakresu emisji głosu i technik mowy,
-konsultacje, porady.

Neurologopedii:
-laryngektomia,
-afazja,
-dysfazja,
-dysartria,
-rozszczepy podniebienia i warg,
-niesamoistnie opóźniony rozwój mowy,
-inne.

Pedagogiki:
-zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci ze specyficznymi
trudnościami w nauce pisania,czytania, liczenia (dysleksja,
dysgrafia, dyskalkulia),
-oddziaływania terapeutyczne wspomagające rozwój psychomotoryczny
dziecka.

Serdecznie Zapraszam.

Terapia odbywa się indywidualnie z każdym pacjentem. Pacjenci
przjmowani są na podstawie wcześniejszego umówienia się
telefonicznego. Możliwy jest także dojazd do pacjenta.

Dane kontaktowe:
Magdalena Zbańska
e-mail: meggyzb1@wp.pl, tel. 606-770-350 Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Może potrzebna jest opiekunka, reedukator?
Może potrzebna jest opiekunka, reedukator?
Z wyższym pedagogicznym doświadczona z nadchodzącym półwieczem w metryce.
Doświadczona: praca z dziećmi małymi/żłobek/ i starszymi SP. Zaopiekuję sie
malcem pomogę starszemu dziecku/ zajęcia korekcyjno-kompensacyjne-dysleksja/.
Również doraźnie. cena do uzgodnienia. Dojazd do zainteresowanych.
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Uwaga Rodzice dzieci z Orzeczeniami PPP
Uwaga Rodzice dzieci z Orzeczeniami PPP
W naszej szkole trwa nabór do klasy integracyjnej.
Mamy jeszcze wolne miejsca przygotowane specjalnie dla Państwa dzieci.

Baza naszej szkoły to:
- doświadczeni pedagodzy - posiadamy XI-letnie doświadczenie w pracy w
klasach integracyjnych;
- 2 nauczycieli w klasie integracyjnej;
- psycholog i pedagog;
- pomoce dydaktyczne redukujące różnego rodzaju deficyty;
- gabinet logopedyczny;
- gabinety do rewalidacji;
- gabinet do terapii Tomatisa (Celem metody jest rozwijanie uwagi słuchowej
dziecka, umiejętności analizy i syntezy dźwięków, wspomaganie koncentracji
uwagi);
- nowoczesna pracownia komputerowa.

Uczniom naszej szkoły oferujemy nieodpłatnie:
- zajęcia rewalidacyjne;
- zajęcia logopedyczne;
- zajęcia korekcyjnokompensacyjne;
- terapię metodą Tomatisa;
- udział w 35 różnorodnych kołach zainteresowań;
- udział w „Klubie rozmaitości” - oferta Klubu koncentruje się na
udzielaniu pomocy dzieciom napotykającym na trudności w nauce czytania,
pisania i liczenia.

Szczegółowe informacje udzieli Państwu sekretariat szkoły.

www.spnr20.aplus.pl/
Serdecznie zapraszamy Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Uwaga Rodzice Dzieci z Orzeczeniami PPP
Uwaga Rodzice Dzieci z Orzeczeniami PPP
W naszej szkole (SP nr 20) trwa nabór do klasy integracyjnej.
Mamy jeszcze wolne miejsca przygotowane specjalnie dla Państwa dzieci.

Baza naszej szkoły to:
- doświadczeni pedagodzy - posiadamy XI-letnie doświadczenie w pracy w
klasach integracyjnych;
- 2 nauczycieli w klasie integracyjnej;
- psycholog i pedagog;
- pomoce dydaktyczne redukujące różnego rodzaju deficyty;
- gabinet logopedyczny;
- gabinety do rewalidacji;
- gabinet do terapii Tomatisa (Celem metody jest rozwijanie uwagi słuchowej
dziecka, umiejętności analizy i syntezy dźwięków, wspomaganie koncentracji
uwagi);
- nowoczesna pracownia komputerowa.

Uczniom naszej szkoły oferujemy nieodpłatnie:
- zajęcia rewalidacyjne;
- zajęcia logopedyczne;
- zajęcia korekcyjnokompensacyjne;
- terapię metodą Tomatisa;
- udział w 35 różnorodnych kołach zainteresowań;
- udział w „Klubie rozmaitości” - oferta Klubu koncentruje się na
udzielaniu pomocy dzieciom napotykającym na trudności w nauce czytania,
pisania i liczenia.

Szczegółowe informacje udzieli Państwu sekretariat szkoły.

www.spnr20.aplus.pl/
Serdecznie zapraszamy Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: problemy z ortografią u 10-latka
Właśnie jestem w trakcie powtórnego diagnozowania moich synów, 9 i 11 lat.
Opinię o dysleksji rozwojowej dostaliśmy już dwa lata temu, więc nie dla
papierka jeszcze raz przechodzę całą tę procedurę, tylko po to, żeby im pomóc.

Dysleksji nie diagnozuje się ot, tak, na zasadzie, że przychodzi leniwy nieuk,
coś tam naściemnia, i dostaje papierek. W przypadku moich synów to były dwa
spotkania z pedagogiem, dwa z psychologiem, jedno z logopedą (który badał
analizator słuchowy), i młodszy syn jeszcze prawdopodobnie raz pójdzie do
psychologa. Do tego trzeba udokumentować, że dziecko pracuje zaleconą poprzednio
metodą prof. Bogdanowicz oraz przedstawić zaświadczenie ze szkoły o uczęszczaniu
na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dyslektyków. Od niedawna zaostrzyły się
kryteria wydawania opinii - musi zostać stwierdzone zaburzenie np. analizatora
wzrokowego, samo obniżenie funkcji nie wystarczy.

Dodam jeszcze, że starszy dosłownie pożera książki, niedawno odkrył fantastykę i
czyta kilkusetstronowe powieści. Młodszy za to nie czyta wcale dla przyjemności,
tylko to, co absolutnie musi, bo dla niego czytanie to mordęga, a nie
przyjemność. Opinia z poradni ma nam i szkole podpowiedzieć, jak z nim pracować.

I naprawdę wpieniają mnie opinie "znafców", którzy g... wiedzą, ale z
niezachwianą pewnością siebie wygłaszają sądy o tym, jak to wszyscy dyslektycy
to oszuści i lenie patentowe. Kiedyś to, panie dzieju, się takich na drugi rok
zostawiało i porządne lanie spuszczało, a teraz smarkaczom się w głowach
przewraca


Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: No to porozmawiajmy ile kosztuje dziecko???
Cześć Może i ja się dopiszę Moje dzieci oprócz miłości (wiadomo - ta nie ma ceny ) są dość tanie w utrzymaniu: Starsza: szkoła: 0 kieszonkowe: 5zł/tygodniowo + czasem extra wydatki książki : biblioteka zajęcia korekcyjno - kompensacyjne: 0 (poradnia ) ciuchy: lumpex, co jakiś czas coś modnego + czasem ciocia i babcia kupują leki: ile bym nie wydała, to i tak za mało , niestety nie wszystkie mogę wykupić , ale cebulka + czosnek z własnego ogródka obiadki: babcia Młodsza: ciuchy: lumpex + super koleżanka za granicą 20zł jedzonko: 20 m-cy karmienia piersią, potem słoiczki + soki ok. 50zł, teraz wcina wszystko razem z nami wyprawka: wózek - to samo żródko, co ciuchy, czyli koleżanka wanienka: 0 - spadek po kuzynach fotelik: 0 - prezent zabawki: 0 - spadek po siostrze+ prezenty, a i tak pudełka po margarynie są najlepsze łóżeczko:0 -spadek po siostrze pupa: pampersy - nie bardzo pamiętam, bo ok. roku zaczęła wołać siusiu, a o czerwca br. ich wogóle nie używamy Na szczęście nam nie choruje, więc odpadają wydatki na leki . Na nianię nic nie wydaję, bo obie babcie robią to społecznie, zmieniając się co tydzień. Jestem im za to wdzięczna niewymownie, bo inaczej byłoby krucho. Oczywiście chcę im zapewnić porządny start w dorosłe życie, ale w miarę zdrowego rozsądku, tzn. edukajca, pewność siebie itp. Mieszkania odpadają (nooo, chyba, że wygram w totka jakąś miłą sumkę z odpowiednią ilością zer , tylko muszę w końcu zacząć grać ) Serdecznie pozdrawiam Tyska Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: zabawy i ćwiczenia aktywizujące rozwój
Może zajrzyj do książki "Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole" - mimo, iż
tytuł sugruje, że jest to pozycja dla szkolnych dzieci - moze się przydać do
pracy z przedszkolakiem - ale faktycznie starszym 5, 6 latkiem (to moze w
przyszłości). Autor: I. Czajkowska i K. Herda. Zawsze mozesz przejrzeć ją w
księgarni i zdecydować czy się przyda. Opiuje np. zaburzenia rozwojowe będące
przyczynami niepowodzeń szkolnych i zamieszcz przykłady ćwiczeń
(usprawniajacych percepcję wzrokową i słuchową, koordynację wrokowo-ruchową i
wzrokowo-ruchowo-słuchową) Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Ukryta dysleksja?
Dysleksji nie można stwierdzić po jednym badaniu i to tylko
psychologicznym. Jest to zaburzenie wymagające wszechstronnej
diagnozy ppsychologicznej, pedagogicznej, konsultacji lekarskich (w
zależności od potrzeb neurolog, okulista,audiolog). Dopiero po tych
wszystkich badaniach powinno się wydać zaświadczenie o podejrzeniu
dysleksji, skierowaniu dziecka na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
i po roku powtórzyć badanie. W Twojej sytuacji albo przeprowadź
dokładne badania w Poradni, albo przyjrzyj się jak dziecko
funcjonuje w szkole - czy ma problemy z pisaniem, czytaniem,
orientacją przestrzenną, czy radzi sobie emocjonalnie (czasem
dzieci dyslektyczne "nadrabiają" intelektem, ale bardzo je to męczy
i wywołuje negatywne emocje). W przypadku Twojego syna raczej
obserwowałabym i reagowała dopiero wtedy, gdy zaczną się problemy.
Niestety, w Polsce zbyt często wydaje się etykietkę "dziecka z
dysleksją" Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: reedukator
chodzi o kogos kto prowadzi tzw. zajecia korekcyjno-kompensacyjne?


Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Reedukator szuka pracy
Reedukator szuka pracy
Pedagog korekcyjny w kwiecie wieku poszukuje pilnie pracy w Warszawie.
Dotychczas prowadziłam zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w placówkach
pozaszkolnych. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: 17-letnia pasierbica w ciąży
e_lizabeth - nie uogólniaj, dobrze?

Po pierwsze, zaświadczenie o dysleksji od "pierwszego lepszego psychologa
dziecięcego" może i da się zdobyć, ale na pewno nie będzie honorowane w szkole.
W szkole wymagana jest opinia z państwowej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
a opinię tę poradnia wystawia po kilkugodzinnych testach (psychologicznych i
pedagogicznych).

Mój dziewięcioletni syn jest dyslektykiem. Młodszy, siedmioletni, nie był
jeszcze badany, ale na bank również będzie dyslektykiem. Starszy nie umie
tabliczki mnożenia, a zaręczam Ci, że poświęciliśmy (i nadal poświęcamy) mnóstwo
czasu na ćwiczenie tabliczki. Po prostu nie potrafi się jej nauczyć "na wyrywki"
i już. Co nie przeszkadza, że zadania z matematyki rozwiązuje bardzo dobrze
tylko wolniej - liczy "po kolei". Aha - jest inteligentny, i to też jest
potwierdzone badaniami, żeby nie było, że półgłówek, czy coś.

Moje dziecko z powodu opinii o dysleksji nie ma żadnej taryfy ulgowej. Wręcz
przeciwnie. Spędza więcej godzin w szkole niż jego koledzy z klasy (zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne i wyrównawcze), poświęca więcej czasu na odrabianie
zadań domowych (słaba motoryka ręki - wolniej pisze i bardziej się przy tym
męczy), wykonuje zalecone ćwiczenia, także fizyczne. Ja też nie mam z tego
tytułu taryfy ulgowej, pomijając już to, ile z nim pracuję w domu - w
poprzedniej szkole spędzałam mnóstwo czasu, usiłując wytłumaczyć nauczycielce,
że moje dziecko nie jest leniwe ani głupie, tylko ma dysleksję i należy mu
pomóc, a nie karać. W nowej, do której chodzi od września, kadra pedagogiczna
jest super. Od razu został przydzielony na terapię pedagogiczną, mam bardzo
dobry kontakt z jego wychowawczynią, robimy zalecone ćwiczenia.

Przepraszam, że tak trochę obok tematu, ale szlag mnie trafia, jak słyszę o tym,
że dziecko z dysleksją "ma lepiej". Nie ma lepiej. Ma uszkodzony mózg, brutalnie
mówiąc, i zawsze będzie musiało więcej pracować, żeby pokonać swoje deficyty. A
jeśli nie pracuje, nie chodzi na terapię, nie uczestniczy w zajęciach
korekcyjno-kompensacyjnych, nie zna zasad ortograficznych itp - nie dostanie
ponownie opinii z poradni.

Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Centrum Terapii i Stymulacji Rozwoju+SI,Sz-n,od IV
Centrum Terapii i Stymulacji Rozwoju+SI,Sz-n,od IV
Pracujemu również popołudniami, w weekendy i w wakacje.
Centrum oferuje zajęcia dla dzieci z:

autyzmem;
zespołem Aspergera;
nadpobudliwością psychoruchową AD/HD;
niepełnosprawnością intelektualną;
zespołem Downa;
trudnościami w zachowaniu;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia) i obniżonym poziomem graficznym;
kruchym chromosomem X;
zaburzeniami integracji sensorycznej
(z nadwrażliwością, podwrażliwością dotykową, słuchową lub układu przedsionkowego, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją);
zaburzeniami w rozwoju społecznym
i emocjonalnym;
dzieci z grup ryzyka: niską wagą urodzeniową, wcześniaków.

Oto proponowane przez Centrum formy oddziaływań:

diagnoza i terapia SI (Integracja Sensoryczna);
indywidualne sekwencje stymulacyjne;
indywidualne zajęcia edukacyjne;
zajęcia uspołeczniające;
ćwiczenia wspomagające rozwój zabawy;
stymulacja rozwoju mowy; zajęcia logopedyczne,
stymulacja rozwoju poprzez zabawę, masaże, zabawy paluszkowe, zajęcia przy muzyce;
nauka samodzielności;
zajęcia ruchowe metodą Knill'a;
arteterapia, zajęcia plastyczne;
ćwiczenia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
badania przesiewowe w kierunku autyzmu;
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z zespołem Aspergera;
modyfikacja zachowań trudnych;
poradnictwo i wsparcie dla rodziców dzieci niepełnosprawnych;
indywidualne porady odnośnie diety dzieci z autyzmem;
alternatywne metody komunikacji;
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, reedukacja dla dzieci;
poradnictwo w zakresie zasad postępowania
z dzieckiem;
poradnictwo w zakresie tworzenia odpowiednich warunków domowych dla dzieci z autyzmem;
terapia w stanach pourazowych - po złamaniach kończyn (kinezyterapia);
terapia skolioz i wad postawy.

„SENSE”
Gabinet Terapii Metodą Integracji Sensorycznej

mgr Mirosława Bloch
pedagog specjalny
terapeuta SI
fizjoterapeuta
tel. 0 503 005 828
terapia@integracjasensoryczna.szczecin.pl
www.IntegracjaSensoryczna.szczecin.pl

„SPEKTRUM”
Gabinet Terapeutyczno-Edukacyjny

mgr Paulina Komorowska
pedagog specjalny
specjalista do spraw diagnozy
i terapii dzieci z autyzmem
tel. 0 606 220 716
gabinet@spektrum.szczecin.pl
www.spektrum.szczecin.pl
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: SI- Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia.
SI- Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia.
Witam!
Od kwietnia w Szczecinie zacznie działać CENTRUM TERAPII I STYMULACJI ROZWOJU
Jako jedyne zaprasza na zajęcia również popołudniami,
w weekendy i w wakacje !!! Oferuje zajęcia dla dzieci z:

autyzmem;
zespołem Aspergera;
nadpobudliwością psychoruchową AD/HD;
niepełnosprawnością intelektualną;
zespołem Downa;
mózgowym porażeniem dziecięcym;
trudnościami w zachowaniu;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
i obniżonym poziomem graficznym;
kruchym chromosomem X;
zaburzeniami integracji sensorycznej
(z nadwrażliwością, podwrażliwością dotykową, słuchową lub układu
przedsionkowego, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją);
zaburzeniami w rozwoju społecznym
i emocjonalnym;
dzieci z grup ryzyka: niską wagą urodzeniową, wcześniaków.

Oto proponowane przez Centrum formy oddziaływań:

diagnoza i terapia SI (Integracja Sensoryczna);
indywidualne sekwencje stymulacyjne;
indywidualne zajęcia edukacyjne;
zajęcia uspołeczniające;
ćwiczenia wspomagające rozwój zabawy;
stymulacja rozwoju mowy; zajęcia logopedyczne,
stymulacja rozwoju poprzez zabawę, masaże, zabawy paluszkowe, zajęcia przy
muzyce;
nauka samodzielności;
zajęcia ruchowe metodą Knill'a;
arteterapia, zajęcia plastyczne;
ćwiczenia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
badania przesiewowe w kierunku autyzmu;
Trening Umiejętności Społecznych dla osób z zespołem Aspergera;
modyfikacja zachowań trudnych;
poradnictwo oraz wsparcie rodzin dzieci niepełnosprawnych;
indywidualne porady odnośnie diety dzieci
z autyzmem;
alternatywne metody komunikacji;
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, reedukacja dla dzieci;
poradnictwo w zakresie zasad postępowania
z dzieckiem;
poradnictwo w zakresie tworzenia odpowiednich warunków domowych dla dzieci z
autyzmem;
terapia w stanach pourazowych - po złamaniach kończyn (kinezyterapia);
terapia skolioz i wad postawy.

„SENSE”
Gabinet Terapii Metodą Integracji Sensorycznej

mgr Mirosława Bloch
pedagog specjalny
terapeuta SI
fizjoterapeuta
tel. 0 503 005 828
terapia@integracjasensoryczna.szczecin.pl
www.IntegracjaSensoryczna.szczecin.pl

„SPEKTRUM”
Gabinet Terapeutyczno-Edukacyjny

mgr Paulina Komorowska
pedagog specjalny
specjalista do spraw diagnozy
i terapii dzieci z autyzmem
tel. 0 606 220 716
gabinet@spektrum.szczecin.pl
www.spektrum.szczecin.pl
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Si-Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia!
Si-Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia!
Witam!
Od kwietnia w Szczecinie zacznie działać CENTRUM TERAPII I STYMULACJI ROZWOJU
Jako jedyne zaprasza na zajęcia również popołudniami,
w weekendy i w wakacje !!! Oferuje zajęcia dla dzieci z:

autyzmem;
zespołem Aspergera;
nadpobudliwością psychoruchową AD/HD;
niepełnosprawnością intelektualną;
zespołem Downa;
mózgowym porażeniem dziecięcym;
trudnościami w zachowaniu;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
i obniżonym poziomem graficznym;
kruchym chromosomem X;
zaburzeniami integracji sensorycznej
(z nadwrażliwością, podwrażliwością dotykową, słuchową lub układu
przedsionkowego, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją);
zaburzeniami w rozwoju społecznym
i emocjonalnym;
dzieci z grup ryzyka: niską wagą urodzeniową, wcześniaków.

Oto proponowane przez Centrum formy oddziaływań:

diagnoza i terapia SI (Integracja Sensoryczna);
indywidualne sekwencje stymulacyjne;
indywidualne zajęcia edukacyjne;
zajęcia uspołeczniające;
ćwiczenia wspomagające rozwój zabawy;
stymulacja rozwoju mowy; zajęcia logopedyczne,
stymulacja rozwoju poprzez zabawę, masaże, zabawy paluszkowe, zajęcia przy
muzyce;
nauka samodzielności;
zajęcia ruchowe metodą Knill'a;
arteterapia, zajęcia plastyczne;
ćwiczenia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
badania przesiewowe w kierunku autyzmu;
Trening Umiejętności Społecznych dla osób z zespołem Aspergera;
modyfikacja zachowań trudnych;
poradnictwo oraz wsparcie rodzin dzieci niepełnosprawnych;
indywidualne porady odnośnie diety dzieci
z autyzmem;
alternatywne metody komunikacji;
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, reedukacja dla dzieci;
poradnictwo w zakresie zasad postępowania
z dzieckiem;
poradnictwo w zakresie tworzenia odpowiednich warunków domowych dla dzieci z
autyzmem;
terapia w stanach pourazowych - po złamaniach kończyn (kinezyterapia);
terapia skolioz i wad postawy.

„SENSE”
Gabinet Terapii Metodą Integracji Sensorycznej

mgr Mirosława Bloch
pedagog specjalny
terapeuta SI
fizjoterapeuta
tel. 0 503 005 828
terapia@integracjasensoryczna.szczecin.pl
www.IntegracjaSensoryczna.szczecin.pl

„SPEKTRUM”
Gabinet Terapeutyczno-Edukacyjny

mgr Paulina Komorowska
pedagog specjalny
specjalista do spraw diagnozy
i terapii dzieci z autyzmem
tel. 0 606 220 716
gabinet@spektrum.szczecin.pl
www.spektrum.szczecin.pl
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: SI Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia!
SI Szczecin, stymulacja rozwoju, od kwietnia!
Witam!
Od kwietnia w Szczecinie zacznie działać CENTRUM TERAPII I STYMULACJI ROZWOJU
Jako jedyne zaprasza na zajęcia również popołudniami,
w weekendy i w wakacje !!! Oferuje zajęcia dla dzieci z:

autyzmem;
zespołem Aspergera;
nadpobudliwością psychoruchową AD/HD;
niepełnosprawnością intelektualną;
zespołem Downa;
mózgowym porażeniem dziecięcym;
trudnościami w zachowaniu;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
i obniżonym poziomem graficznym;
kruchym chromosomem X;
zaburzeniami integracji sensorycznej
(z nadwrażliwością, podwrażliwością dotykową, słuchową lub układu
przedsionkowego, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją);
zaburzeniami w rozwoju społecznym
i emocjonalnym;
dzieci z grup ryzyka: niską wagą urodzeniową, wcześniaków.

Oto proponowane przez Centrum formy oddziaływań:

diagnoza i terapia SI (Integracja Sensoryczna);
indywidualne sekwencje stymulacyjne;
indywidualne zajęcia edukacyjne;
zajęcia uspołeczniające;
ćwiczenia wspomagające rozwój zabawy;
stymulacja rozwoju mowy; zajęcia logopedyczne,
stymulacja rozwoju poprzez zabawę, masaże, zabawy paluszkowe, zajęcia przy
muzyce;
nauka samodzielności;
zajęcia ruchowe metodą Knill'a;
arteterapia, zajęcia plastyczne;
ćwiczenia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
badania przesiewowe w kierunku autyzmu;
Trening Umiejętności Społecznych dla osób z zespołem Aspergera;
modyfikacja zachowań trudnych;
poradnictwo oraz wsparcie rodzin dzieci niepełnosprawnych;
indywidualne porady odnośnie diety dzieci
z autyzmem;
alternatywne metody komunikacji;
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, reedukacja dla dzieci;
poradnictwo w zakresie zasad postępowania
z dzieckiem;
poradnictwo w zakresie tworzenia odpowiednich warunków domowych dla dzieci z
autyzmem;
terapia w stanach pourazowych - po złamaniach kończyn (kinezyterapia);
terapia skolioz i wad postawy.

„SENSE”
Gabinet Terapii Metodą Integracji Sensorycznej

mgr Mirosława Bloch
pedagog specjalny
terapeuta SI
fizjoterapeuta
tel. 0 503 005 828
terapia@integracjasensoryczna.szczecin.pl
www.IntegracjaSensoryczna.szczecin.pl

„SPEKTRUM”
Gabinet Terapeutyczno-Edukacyjny

mgr Paulina Komorowska
pedagog specjalny
specjalista do spraw diagnozy
i terapii dzieci z autyzmem
tel. 0 606 220 716
gabinet@spektrum.szczecin.pl
www.spektrum.szczecin.pl
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Si Szczecin, stymulacja rozwoju- od kwietnia!
Si Szczecin, stymulacja rozwoju- od kwietnia!
Witam!
Od kwietnia w Szczecinie zacznie działać CENTRUM TERAPII I STYMULACJI ROZWOJU
Jako jedyne zaprasza na zajęcia również popołudniami,
w weekendy i w wakacje !!! Oferuje zajęcia dla dzieci z:

autyzmem;
zespołem Aspergera;
nadpobudliwością psychoruchową AD/HD;
niepełnosprawnością intelektualną;
zespołem Downa;
mózgowym porażeniem dziecięcym;
trudnościami w zachowaniu;
specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
i obniżonym poziomem graficznym;
kruchym chromosomem X;
zaburzeniami integracji sensorycznej
(z nadwrażliwością, podwrażliwością dotykową, słuchową lub układu
przedsionkowego, niepewnością grawitacyjną, nietolerancją ruchu, dyspraksją);
zaburzeniami w rozwoju społecznym
i emocjonalnym;
dzieci z grup ryzyka: niską wagą urodzeniową, wcześniaków.

Oto proponowane przez Centrum formy oddziaływań:

diagnoza i terapia SI (Integracja Sensoryczna);
indywidualne sekwencje stymulacyjne;
indywidualne zajęcia edukacyjne;
zajęcia uspołeczniające;
ćwiczenia wspomagające rozwój zabawy;
stymulacja rozwoju mowy; zajęcia logopedyczne,
stymulacja rozwoju poprzez zabawę, masaże, zabawy paluszkowe, zajęcia przy
muzyce;
nauka samodzielności;
zajęcia ruchowe metodą Knill'a;
arteterapia, zajęcia plastyczne;
ćwiczenia grupowe metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
badania przesiewowe w kierunku autyzmu;
Trening Umiejętności Społecznych dla osób z zespołem Aspergera;
modyfikacja zachowań trudnych;
poradnictwo oraz wsparcie rodzin dzieci niepełnosprawnych;
indywidualne porady odnośnie diety dzieci
z autyzmem;
alternatywne metody komunikacji;
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, reedukacja dla dzieci;
poradnictwo w zakresie zasad postępowania
z dzieckiem;
poradnictwo w zakresie tworzenia odpowiednich warunków domowych dla dzieci z
autyzmem;
terapia w stanach pourazowych - po złamaniach kończyn (kinezyterapia);
terapia skolioz i wad postawy.

„SENSE”
Gabinet Terapii Metodą Integracji Sensorycznej

mgr Mirosława Bloch
pedagog specjalny
terapeuta SI
fizjoterapeuta
tel. 0 503 005 828
terapia@integracjasensoryczna.szczecin.pl
www.IntegracjaSensoryczna.szczecin.pl

„SPEKTRUM”
Gabinet Terapeutyczno-Edukacyjny

mgr Paulina Komorowska
pedagog specjalny
specjalista do spraw diagnozy
i terapii dzieci z autyzmem
tel. 0 606 220 716
gabinet@spektrum.szczecin.pl
www.spektrum.szczecin.pl
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Od lekcji WF uczniowie bardziej wolą fitness
Szkopuł tkwi faktycznie zarówno w nudnych zajęciach, ogólnym "sflaczeniu"
młodzieży siedzącej głównie przed tv i komputerem (zamiast jazdy na rowerze, czy
po prostu poganiania trochę w "berka";)) i obawie przed zaniżoną średnią.
Wszystkie te przypadki znam z osobistych doświadczeń. Niemniej jednak, moje
liceum znalazło pewne wyjście - z 3 godzin wf tylko 1 przypadała na tzw.
"ogólnorozwojówkę" czyli bieganie po sali, piłki lekarskie, etc, etc. Pozostałe
2 godz. przypadały zaś na wybraną wcześniej dyscyplinę (co roku inną, a jedynie
w uzasadnionych przypadkach, tj. wybitne osiągnięcia, reprezentowanie szkoły,
itp. można było przedłużać ten wybór na kolejne lata). Wachlarz wyboru był
naprawdę szeroki - od koszykówki, siatkówki, przez aerobik, po siłownię, basen,
tenis czy samoobronę. Na tych, którzy z różnych, przytoczonych przeze mnie na
początku postu przyczyn, nie chcieli/nie mogli brać udziału w lekcjach wf
czekały tzw. "zajęcia korekcyjno - kompensacyjne", w wymiarze 2 h/tydz. Krzywe
kręgosłupy miały niepowtarzalną szansę się wyprostować, jednostki chorowite nie
miały szansy się spocić (i potem przeziębić), ocena zaś była głównie za obecność
i aktywność (tzn. wykonywanie wskazanych ćwiczeń, a nie leżenie na materacu i
gadanie). Działało naprawdę skutecznie! Grupy były małe, Prowadząca mniej więcej
znała przyczyny uczestnictwa właśnie w Jej zajęciach i oprócz nudnych ćwiczeń
statycznych serwowała nam i po trosze siłownię, i elementy aerobiku, w wymiarze
i natężeniu takim, żeby Ci, których naprawdę względy zdrowotne powstrzymywały od
regularnego wf-u nie zrobili sobie krzywdy, ale i żeby nie było totalnego
"rozprężenia" i olewania zajęć. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: 5 lat i do przedszkola-głupota
Panie Facet dla słabszych uczniów istnieją zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
nie trzeba pociągać w dół całej klasy. A poza tym myślałam, że dyskutujemy na
temat przedszkoli a nie na mój i moich kompetencji.
Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: założyłam przedszkole
POdstawa programowa w naszym przedszkolu to "abc...wychowanie przedszkolne
XXIwieku" oraz "Matematyka dziecięca" prof. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej.
Korektywa to inaczej zajecia korekcyjno-kompensacyjne mające m.in. na celu
niwelowanie i zapobieganie wad postawy. Czas na swobodną zabawę- jest go wbrew
pozorom bardzo dużo- dzieci uczestniczą przecież w zajęciach dotąd dokąd same
chcą; nie ma tu żadnego przymusu, to dzieci wyznaczają czas trwania zajęć.
Jeżeli widzimy, że to co im proponujemy znudziło je to natychmiast kończymy.
Moje przedszkole to nie uniwerytet ale miejsce gdzie dzieci poprzez zabawę
zupełnie podświadomie pochłaniają wiedzę jak gąbka. Dlaczego nie wykorzystać
faktu że dziecko do 6 lat ma najbardziej chłonny umysł i jest najbardziej
twórcze. Dlaczego nie zaoszczędzić mu już chociaż części problemów z jakimi
mógłby spotkać się już na poziomie okresu szkolnego. Dlaczego nie zaszczepiać w
nim od zarodka ciekawości świata. Czy to coś złego?. Nasze przedszkole daje
dziecku taką możliwość a jest tylko jego dobra wolą czy ma ochotę z tego
skorzystać czy też nie. Dlaczego tak drogo? Po pierwsze uważam, że nie jest to
kosmiczna suma w relacji do kwot jakie żądają inne przedszkola np. "Zielona
Ciuchcia"- z zajęciami dodatkowymi takimi jak u mnie- 1100 PLN +800 PLN
wpisowe. A poza tym ludzie nie tylko z tytułem magistra ale również dużym
doświadczeniem niestety kosztują duże pieniądze, dodając koszty wynajmu
wychodzi naprawdę ogromna suma. Oczywiście jak tylko otrzymam dotację zamierzam
znacznie obniżyć kwotę czesnego nawet do 400 PLN (prawdopodobnie już od lutego)-
taką kwotę placą mamy w przedszkolu publicznym u mnie na osiedlu. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: -----Reedukacja i pomoc w nauce -----
-----Reedukacja i pomoc w nauce -----
Doświadczony pedagog korekcyjny poprowadzi w domu ucznia zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne /reedukacja/. Diagnoza, program gratis.
T. 501 729 872
Zapraszam. Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Idę na rozmowę z wychowawczynią - poradźcie mi ...
Uzyskałaś informację, że dziecko ma inteligencję poniżej przeciętnej. To w
zasadzie wyklucza dysleksję, bo rozpoznać ją można u dziecka o prawidłowym
rozwoju intelektualnym. Dysleksja nie zaburza zdolności rozumowania czy
tworzenia pojęć. Dziecko z dysleksją ma specyficzny, wąski zakres trudności, u
dziecka z obniżoną sprawnością intelektualną trudności mają charakter uogólniony.

PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ W NAUCE CZYTANIA I PISANIA
Niska sprawność intelektualna
} inteligencja niższa niż przeciętna
} upośledzenie umysłowe
Zaniedbanie
} środowiskowe
} dydaktyczne
Wady zmysłu
} wzroku
} słuchu
Schorzenia neurologiczne
} mózgowe porażenie dziecięce
} epilepsja
Dysleksja rozwojowa
} dysleksja
} dysortografia
} dysgrafia


Pytasz, co to są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Stosuje się je w ramach
terapii pedagogicznej.
Nazwa ta wskazuje na konieczność objęcia uczniów oddziaływaniem
·korekcyjnym – ćwiczeniami funkcji zaburzonych, usprawnianiem deficytów rozwojowych,
·kompensacyjnym – ćwiczeniami funkcji, które nie są zaburzone, tak aby stały się
wsparciem dla dysfunkcji lub mogły je zastąpić w razie potrzeby.

Jeśli porównamy deficyty rozwojowe do dziur na drodze, to zasypywanie tych dziur
będzie korekcją, a ich omijanie kompensacją.

Czasem spotyka się termin reedukacja. Pojęcie to może mieć jednak uzasadnienie
jedynie w dysleksji nabytej (np. w wyniku udaru mózgu), a nie rozwojowej, która
ma charakter wrodzony jest skutkiem mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego
oraz zaburzeń neurotransmisji na różnych jego poziomach.

Więcej o dysleksji:
www.modnopole.pl/dysleksja/dyslek.htm

Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Notoryczne zapominanie u 11 latka. Proszę o rady.
nie prawda,że ten wiek tak ma i ,że to chłopcy są tacy bo są! moje dziecko
potrafiło nawet iść do szkoły bez tornistra wierzcie mi dużo tych rzeczy było
zapomnianych, przychodził ze szkoły i na pytanie co było zadane odpowiadał nie
wiem co ja przeżyłam to .... do tego problemy z nauką, ale powiedziałam dosyć
w 4 klasie i poszłam prywatnie do poradni psychologiczno pedagogicznej a miał
wcześniej robione badania w państwowej i stwierdzono "granica ryzyka dysleksji"
zapisano na zajęcia korekcyjno kompensacyjne i na tym pomoc pedagogów się
skończyła bo zalecenia które miał z poradni to były tylko ogólne i dotyczyły
zkk. Co ja w domu przeżywałam to napewno wiecie... w końcu znaleziono przyczyne
- pani w poradni prywatnej dokładnie wysłuchała zadała ze 100 pytań zrobili
jakieś dodatkowe testy i wyszło : dysleksja rozwojowa(dysgrafia,dysortografia,
trudności w czytaniu,pisaniu i rozumieniu tekstu) a przyczyna tego wszystkiego
jest ADD uwagi! Dokładniej mówiąc ADHD z deficytem koncentracji uwagi, to jest
jedna z trzech cech ADHD pomimo tego ,że dziecko jest spokojne o nie przejawia
agresji to mo że być właśnie taki ubytek tej koncentracji i nic już nie będzie
wychodzić. Opina z tej prywatnej poradni jest tak napisana ,że nauczyciele
wiedzą jak mają postępować, jak mu pomóc i najważniejsze ,że ja wiem ,że to nie
jego wina i ,że moje tłumaczenia w szkole mają pokrycie. Opinia jest napisana na
5 stron i wierzcie mi zgadzam się w 100% z nią bo teraz wiem jak pomóc własnemu
dziecku a kiedys pół roku musiałam prosić nauczycielkę żeby inaczej na niego
spojrzała ,że to nie jest z niedbalstwa mojego czy jego. Poszukajcie na necie o
ADD i porównajcie rzeczywistość z dzieckiem i z tym co o tym ADD piszą.
pozdrawiam zapominalskich Wywietl reszt odpowiedzi



Temat: Jak radzicie sobie z dziecmi z opóżniem rozwoju um
Powinnas jak najszybciej uderzyc do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jesli
badania wykażą dolną granicę normy to syn powinien kontynuować naukę w swoim
gimnazjum na bazie indywidualnego (okrojonego) programu nauczania. Jesli nadal
będzie kontynuował "normalny" program nauczania - porazki murowane, niechęć do
nauki i same kłopoty. A to nic dobrego nie wróży. A za chwile trzeba będzie
zadecydować o dalszej drodze jego edukacji.

Jesli zostanie stwierdzona u niego lekka niepełnosprawnoś intelektualna
(pytanie: dlaczego tak późno? Czy nikt wcześniej na to nie wpadł?) wówczas
można by było go przenieść do szkoły specjalnej - tylko jak dotrwał do 3
gimnazjum to ani nie byłoby to sensowne ani nie bardzo chce mi się wierzyć w
ten wariant.

Byc może chodzi o dysleksję/disortografię/dyskalkulię, które uniemożliwiają mu
postępy w nauce.

Powinnas porozmawiać z pedagogiem szkolnym i udać się do poradni psychologiczno-
pedagogicznej.

Często zdarza się tak, że badania na początku szkolnej drogi na prosbę rodziców
sa naciagane byleby dziecko nie poszło do szkoły specjalnej. Potem powoduje to
frustrację dziecka i poważne problemy w nauce, zanizone poczucie własnej
wartości itd. A dziecko z lekka niepełniosprawnością może swobodnie skończyć
szkołę specjalną, potem zawodową a zdarza się że nawet kontynuuje naukę w
szkole dla dorosłych, pracuje. I wszystko bezbolesnie, zgodnie z jego
możliwościami a nie - możliwościami rówieśników w normie intelektualnej, którym
nie da rady dorównać, a co przez lata nagromadzi mu masę negatywnych
doświadczeń - ot, to tak na marginesie.

Postaraj się tez dowiedzieć o zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, które może
organizować szkoła bądź poradnia, żebyś nie musiała odrabiac z nim lekcji.
Chłopak powiinien w maksymalnym stopniu byc samodzielny a nie - zdany na
Ciebie, przynajmniej w kwestii odrabiania lekcji.

Trzymam kciuki i powodzenia! Wywietl reszt odpowiedzi

 
 
Pokrewne
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates